تحصیل پزشکی در استرالیا
نوشته شده توسط : jvnproc

تحصیل پزشکی (پزشکی و دندانپزشکی) در استرالیا دارای شهرت عالی و سخت ترین برنامه های آموزشی در جهان است. مدرک پزشکی استرالیا در اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است.

تحصیل پزشکی (پزشکی و دندانپزشکی) در استرالیا بر اساس یادگیری مبتنی بر مشکل، ادغام علوم پزشکی و رشته های بالینی برای اطمینان از تجربه یادگیری بهینه است. در اکثر برنامه ها تجربه بالینی از سال اول گنجانده شده است.

همه چیز را درمورد تحصیل پرستاری در انگلیس بدانید.

حتی اگر تمام کالج‌های پزشکی در استرالیا که دوره‌های فارغ‌التحصیلی و پس از فارغ‌التحصیلی را ارائه می‌دهند، توسط شورای پزشکی استرالیا تأیید شده باشند و در آنجا، تمام مدارک پزشکی ارائه شده در استرالیا توسط AMC (شورای پزشکی استرالیا) به رسمیت شناخته می‌شوند.

به دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود با شورای پزشکی مربوطه خود بررسی کنند که آیا مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های انتخابی استرالیا در کشورهای مربوطه ارزش‌گذاری می‌شود یا خیر.

برای مطالعه رشته های پزشکی یا علوم بهداشتی در مقطع کارشناسی، اکثر دانشگاه های استرالیا به ترکیبی از نمره UMAT (آزمون پذیرش پزشکی در مقطع کارشناسی)، مصاحبه پزشکی و در نهایت ATAR (رتبه پذیرش دوره سوم استرالیا - معیار اصلی برای ورود به اکثر برنامه های دانشگاهی ورودی در مقطع کارشناسی) نیاز دارند. نمره برای به دست آوردن ورود. برخی نیز به موضوعات پیش نیاز خاصی مانند شیمی برای مطالعه در سال آخر دبیرستان نیاز دارند. بنابراین، دانش آموزان باید از انتخاب موضوعاتی که این الزامات را برآورده می کنند آگاه باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا، اینجا کلیک کنید.

برنامه تحصیلات تکمیلی پزشکی (Graduate entry medicine) در استرالیا یک دوره چهار ساله است. متقاضیان این برنامه باید:

مدرک پایه را در رشته علوم گذرانده باشد.

برای GAMSAT (آزمون پذیرش فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی استرالیا) یا MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) ظاهر شوید. اینها میزان دانش متقاضی را از موضوعات علمی آزمایش می کند.

برنامه های پزشکی فارغ التحصیل فرصت هایی را برای طیف گسترده ای از فارغ التحصیلان فراهم می کند که تصمیم بالغانه ای برای تعهد به حرفه پزشکی گرفته اند.

همه متقاضیان ورود به دوره فارغ التحصیلی باید مدرک لیسانس یا ممتاز را تکمیل کرده باشند یا در سال آخر باشند. برخی از مدارس از مدارک تحصیلات تکمیلی در محاسبات GPA (میانگین نمره) استفاده می کنند.

با بیست دانشکده پزشکی در استرالیا، مسیرهای زیادی وجود دارد که دانشجوی آینده نگر می تواند برای دکتر شدن انتخاب کند، که هر یک دوره و رویکرد کمی متفاوت برای تحصیل پزشکی ارائه می دهند. بنابراین، در کنار نوع ورودی ترجیحی شما، انتخاب دانشگاه و برنامه شخصی است و مهم است که برای خواندن تمام اطلاعات موجود در مورد هر یک از گزینه ها زمان بگذارید.

منبع: https://medistudy.ir/





:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: